Дистанційне навчання для 5 класу (література)

Карантин карантином, але вчитися треба, тому, любі мої учні, очікую від вас плодотворної праці ☺P. S. Для кожного класу - своя вкладка.Звіт про виконання приймаю у формі фото вашої роботи на електронку Svetlana438@UKR.NET, або в соцмережах Instagram, Viber, Telegram, Facebook. Хто вчасно звітується, тому роблю у своїх записах відмітки про виконання.

Урок 1 (51). Тема "Повість Степана Васильченка "У бур'янах". Вірш Т.Г. Шевченка "За сонцем хмаронька пливе"
Завдання треба виконати до 20:00 20 березня

1.Переглянути мультфільм Як Тарас Шевченко став зіркою
2.Письмово дати відповіді на запитання за твором С.Васильченка "У бур'янах" із підручника стор. 194-195 (завдання 1,2,3,5,7,10).
3.Виписати у зошит поняття "ЛІРИЧНИЙ ТВІР", "ТРОПИ", "ПЕРСОНІФІКАЦІЯ" зі сторінок 195-196.
4. прочитати і ВИВЧИТИ вірш "За сонцем хмаронька пливе..."

Пропоную здати вірш на карантині - можете записати відео себе, як ви його розповідаєте, скинути мені у соцмережах і отримати оцінку! Пофантазуйте, як і де записати відеовірш)) 

Урок 2 (52). Тема "Садок вишневий коло хати..." - перлина української та світової ліричної поезії"
Завдання треба виконати до 20:00 25 березня

1. Подивіться мультфільм "Садок вишневий коло хати"
2. Вивчіть вірш "Садок вишневий коло хати" (стор. 197).
3. Виконайте письмово завдання  1-11 (ст. 197-198).
4.За бажанням до 8 квітня візьміть участь в онлайн-конкурсі "#ТГШ206: Таємниця генія Шевченка" за цим посиланням, увівши кожен свій код

Урок 3 (53-54). Тема "Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. "Не бував ти у наших краях!", "Гаї шумлять...", "Блакить мою душу обвіяла...". Мелодійність віршів П.Тичини 
Завдання треба виконати до 20:00 26 березня

1. Перегляньте відеоурок, слідуйте вказівкам учителя із відео, виконайте усі завдання, які вчитель задасть.
2. Один із віршів Павла Тичини (на вибір) вивчіть напам'ять.
3. Перегляньте виконання вірша "Гаї шумлять...", покладеного на музику.
4. За бажанням намалюйте куточок природи, що вразив вас найбільше.


Урок 4 (55). Тема "Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось" 
Завдання треба виконати до 20:00 27 березня


1. Прочитайте біографію автора (ст. 203) і оповідання "Лось" у підручнику (ст. 203-210) або прослухайте його за цим посиланням

2. Випишіть поняття ОПОВІДАННЯ і вивчіть його.

3. Запишіть у зошитах паспорт оповідання "Лось" Євгена Гуцала.

Жанр: оповідання 

Головні герої: лось, два брати, браконьєр Шпичак.

Тема: зображення боротьби добра і зла в протистоянні світу людей та світу тварин. Про лося, якого врятували хлопчики з річки, вбив їхній дядько.

Ідея: уславлення мужності, хоробрості, співчуття, бажання допомагати іншим та охороняти дику природу; обурення жорстокістю та користолюбством.

Проблематика: те, що людина вважає себе царем природи, не дає їй права знищувати тварин для своєї розваги; люди мають усвідомити, що їх завдання — оберігати та захищати природу, турбуватись про неї, бути милосердним.


4. Перевірте, наскільки уважно ви прочитали твір за флеш-картками.

5. Придумайте альтернативну (свою) кінцівку оповідання і запишіть її у зошит.
    Дистанційне навчання продовжується! Працюємо далі!
     Завдання виконуємо вчасно, не забуваємо про звіти.
    (Терміни виконання робіт збігаються із шкільним розкладом)

Урок 5 (56). Тема "Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань
Завдання треба виконати до 20:00 7 квітня.
ЛОСЬ - ЄВГЕН ГУЦАЛО (1937-1995) - РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ

1. Перш ніж почати урок, попрацюємо із словничком: 


Співчуття - чуйне ставлення до чийого-небудь горя чи переживань.
Милосердя- діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в цьому потребу.

Поміркуйте, кого в оповіданні "Лось" можна назвати співчутливим, милосердним, а кого - злим?


2. Запишіть у зошити риси характеру головних героїв, скориставшись інформацією, що подана нижче:
3. Заповніть у зошитах табличку "Добро і зло в оповіданні Є. Гуцала":
Добро
Зло
Гармонія в природі
Людина нищить природу
Хлопці врятували лося
Дядько Шпичак вбив лося
Тварина була вдячною братам
Прагнення дядька уникнути відповідальності
Співчуття хлопців до вбитої тварини
Прагнення дядька зробити хлопців своїми спільниками
Бажання хлопців покарати дядька
Відсутність гуманності у дядька у ставленні до природи
4.Виконайте тести за цим посиланням.

Урок 6 (57). Тема "Контрольна робота. Тарас Шевченко, Павло Тичина, Євген Гуцало
Завдання треба виконати до 20:00 10 квітня
Контрольну виконуєте на окремих подвійних листочках у лінію, дата - Десяте квітня
Варіант 1 
(для Силенко, Войновського І., Халаім О., Режка Р., Середенка М.)

 Варіант 2
(для Тарасенка Д., Москаленка А., Скрипки М., Войновського Є.)

 

Урок 7-8 (58-59). Тема "Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса
рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний,довгожданий…»). Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
Завдання треба виконати до 20:00 17 квітня

1. Перегляньте відео, подане нижче, виконуючи усно всі вказівки вчителя.

2. Прочитайте у підручнику ст. 212-213.
3. Перепишіть у зошити паспорти творів, подані нижче:
«Дощ» 
Жанр: пейзажна лірика. 
Тема: оспівування краси природи. 
Ідея: возвеличення чарівності дощу. 
Основна думка: захопленість рідною природою, її величним та дивовижним світом, райдужними кольорами.  
Художні засоби: 
Епітети – благодатний, довгожданий дощ; дивним сяйвом; золотий, вечірній гість; впав бадьоро, свіжо, дзвінко; закурені будинки; зголоднілі передмістя.
Метафори – «дощ остудить», «дощ оживить і запліднить», «дощ звеселить». 
“Осінь-маляр із палітрою пишною” 
Жанр: пейзажна лірика.
Тема: милування рідним краєм. 
Ідея: зображення яскравих фарб природи. Панування осені. 
Основна думка: зобразити мальовничо-пейзажні фони. 
Художні засоби:
Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «кольорами дивними», «цілунками переливними». 
Метафори: «осипає красою», «розсипа роси», «тумани розливає», «ліс одягає». 

4. Виконайте з підручника (ст. 214) завд. 1, 2, 3, 10, 11 - письмово, всі інші - усно.
5. Вивчіть напам’ять одну поезію (на вибір).

P.S. Завдань багато, бо це за два уроки☺

Урок 9 (60). Тема "Урок мовленнєвого розвитку. Художній етюд про природу (письмово)
Завдання треба виконати до 20:00 22 квітня
1. Прочитайте.
На попередніх уроках ми ознайомилися з поетичними творами Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала про природу, де письменники розкрили нам не тільки дивовижний світ рідної землі, а й передали свою любов до неї. 
2. Поміркуйте:
· За допомогою чого досягають краси мовлення художніх творів? Мабуть, за допомогою художніх засобів: епітетів, порівнянь, метафор, персоніфікації. Чи не так?
· А як ще називають опис природи? Звісно ж, пейзаж.

Отже, ми сьогодні спробуємо побувати письменниками й описати свої враження про природу у формі етюда, дізнаємось про його особливості.
3. Прочитайте теоретичний матеріал, поданий нижче. 
Етюд — це невеликий за формою і змістом твір у художньому стилі на основі безпосередніх вражень і спостережень за картинами природи. 
Його характерні особливості: 
  • коротка форма, 
  • опис вражень від природи з висловленням власних почуттів, 
  • образність мови (художні засоби - епітети, метафори, порівняння), 
  • переважно відсутність сюжету. 
Етюд може бути написаний як прозовою, так і віршованою мовою. Як жанр трапляється в музиці, живописі, графіці, літературі.

4. Подумайте, за допомогою чого відтворено красу природи в цих творах? У музиці — за допомогою звуків, у живописі — відтінків кольорів. А в живій природі присутні ці звуки і кольори? Звичайно, це спів пташок, шелест трав і листочків дерев, шум вітру, дзюрчання струмків, мелодія дощу; різноманітний спектр кольорів неба, квітів, дерев, веселки, річок і озер. Якщо придивитися, то природа розмовляє своєю мовою, вона жива. Тільки не всі це помічають. 

5. Відшукайте усно в уривках етюдів епітети, порівняння, метафори, поясніть їх.
Текст 1
Небо синє, ніби синє море. Малесенькі хмарки, мов зграя лебедів, пливли над землею. На землі цвіла весна красна. За вікном був садок саме в білому цвіту. А на квітах блищала роса, як діаманти. У вікно війнуло духом весни, духом того життя, молодого й свіжого. Я притулив до лоба листки й квітки яблуні, почув, що весняне життя проникає в мене, ллється в серце, мов пісня, мов поезія (І. Нечуй-Левицький).
Текст 2
Кучеряві діброви, смарагдові левади й змолоділі поля мліють від радісних симфоній і веселих барв великого свята природи. У густих верболозах поміж плакучих верб, що замріяно полощуть у тихих плесах довгі віти, і вдень, і вночі не втихають закохані соловейки. Пишні левади пропахли медовим ароматом (М. Яценко).
6. Прочитайте зразок етюда.
Зразок 1.
   Сонце сміялось! Воно було таке чудове, веселе, що осліпляло своєю усмішкою всю природу. Перші промені пестили землю, давали їй силу і наснагу. І раптом все навкруги стало таке гарне. Все раділо новому дню. Все вітало сонце, весну. Як я люблю зустрічати весняний світанок! Саме тоді по-справжньому я люблю землю, відчуваю її красу. 
Зразок 2.
   Осінь — чарівна пора. Вона, наче талановита художниця, розмалювала кущі, дерева, квіти. Молодий клен стоїть, ніби князь в золотій киреї.
   Рухи осені граціозні. Ось вона йде по землі, блукає в лісі, обтрушуючи дерева та кущі. Листя схоже на яскравих метеликів. Осінній листопад додає замріяного настрою. Дерева скидають листя поступово. Воно кружляє, в'ється, пурхає і падає на землю. А під час сильного вітру політ осіннього листя схожий на танок.
   Зайдеш осінньої пори в ліс і чуєш шарудіння листя під ногами, крики відлітаючих птахів, гілкопад та шум осіннього дощу.
   Сумна музика осінньої пори нагадує прощальну пісню. Цей спів схожий на колискову, під звуки якої засинає природа. 
7. Складіть і запишіть спочатку на чернетку, а потім у чистовик власний етюд на одну із поданих тем:
  • „Хлюпоче веслами весна”
  • „Стояла я і слухала весну...”
  • „Наодинці з природою”
  • „Здрастуй, пролісок”
  • „Перший промінь сонця”
Урок 10 (61). Тема "Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак».
Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу
людини. Паралельність і єдність двох світів − природи і
людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи
Завдання треба виконати до 20:00 24 квітня
1. Прочитайте біографію Григора Тютюнника й оповідання "Дивак".
2. Перегляньте відеоурок, виконуючи всі вказівки вчителя. Запишіть з відео паспорт твору у зошит. 
3. За бажанням перегляньте фільм "Дивак", знятий за цим оповіданням і знайдіть відмінності між твором і фільмом, запишіть їх.


Урок 11-12 (62-63). Тема "Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. Урок виразного читання. Читання прозового уривка з оповідання "Дивак" 
Завдання треба виконати до 20:00 5 травня
1. Перегляньте відео, подане нижче. Запишіть із відео анкету головного героя та табличку "Риси вдачі Олеся"

2. Виконайте письмово завдання з підручника (1, 2, 3, 7, 8, 10) після оповідання "Дивак".
3. Дайте письмову розгорнуту відповідь на запитання "Чи легко бути диваком у ХХІ столітті?" АБО напишіть власне закінчення оповідання.
Урок 13 (64). Тема "Микола Вінграновський. Основні відомості про письменника. «Сіроманець». Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті" 
Завдання треба виконати до 20:00 8 травня
1. Перегляньте відео, подане нижче, виконуючи всі вказівки вчителя та записавши у зошити паспорт твору "Сіроманець".
2. Прочитайте у підручниках ст. 223-235.
3. Письмово виконайте завдання (1, 2, 3, 4, 5) з підручника на ст. 235-236.

Урок 14 (65). Тема "Переказування найцікавіших епізодів повісті. Доброта,
вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції" 
Завдання треба виконати до 20:00 12 травня
1. Прочитайте у підручниках ст. 236-248.
2. Після прочитання пройдіть вікторину, правильні відповіді запишіть у зошити.
  1. Він любив, як цвітуть будяки. 
  2. У нього огнедишне око, бурякові кулаки й чорний мотоцикл, на якому він відвозить крадену солому. 
  3. Він вставав раненько, ішов лісом до школи, любив природу й хотів стати лісником. 
  4. Він подавав хлопчакам голос, і вся ватага рушала за ним у виселок додому.
  5. Він поїхав у Київ і купив собі вовкодавиху.
  6. Він жив на полігоні, оглух, вивчив графік навчань, ховався від вибухів у воронках.
  7. Він загубився в заметіль, його врятував Сіроманець. 
  8. Він підібрав узимку на дорозі голодного, знесиленого вовка і привіз додому, доглядав його. 
  9. Вона сердилась і казала, нащо дався йому отой звір та чому він робить із вовка святого. 
  10. Він привів у ліс свого старого коня як приманку для вовка й сидів у засаді. 
  11. Він плакав, і великі срібні його сльози котилися й падали на пісок. 
  12. Вона дивувалася, що Сашко ходить до школи лісом, не боїться вовків, і навчала, що треба оберігати і ліс, і воду, і повітря, і звірів. 
3. Перегляньте відео та випишіть характеристики Сіроманця й Сашка.
4. Пройдіть тести.


Урок 15 (66). Тема "Урок мовленнєвого розвитку. Складання власної версії закінчення повісті" 
Завдання треба виконати до 20:00 15 травня
1. Пригадайте зміст повісті "Сіроманець". 
2. Я впевнена, що кінцівка вас розчарувала. Тому напишіть власне завершення твору, як би ви хотіли, щоб продовжилися пригоди Сашка й Сіроманця або навпаки - самого Сашка (обсяг - від 0,5 до 1 стор.).


Урок 16 (67). Тема "Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Аравійська пустеля»" 
Завдання треба виконати до 20:00 19 травня
1. Прочитайте текст за цим посиланням АБО прослухайте у відео.
2. Перегляньте презентацію та виконайте завдання (дайте письмово відповіді на запитання рубрики у презентації "Перевір себе" - 21-22 слайди та виконайте домашнє завдання із слайду 23).

Урок 17 (68). Тема "Контрольна робота. Письмовий твір «Мій улюблений літературний герой»" 
Завдання треба виконати до 14:00 22 травня
1.  Прочитайте.
За допомогою таблиці «Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи» пригадайте, яким повинно бути мовлення.
Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи
   Ми завершуємо вивчення української літератури у 5 класі. За цей рік ви прочитали безліч прекрасних творів для дітей. Щоб пригадати їх, погортайте підручник з української літератури.
   Досліджуючи зміст творів, ви вчилися аналізувати стосунки, поведінку героїв повістей, дорожити почуттям дружби, бути наполегливими у прагненні подолати будь-які труднощі. А головне, що ви зрозуміли, – це те, що життя без пригод не мало би змісту, не було б цікавим. 
2. Уважно перечитайте поради щодо написання твору-роздуму:
  • Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
  • На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
  • Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
  • Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
  • З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
  • Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
  • Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
  • Перевірте написане, виправте помилки.
3. Оберіть одного з літературних героїв, якого ви зустріли у підручнику з української літератури за 5 клас, подумайте, чим він вам сподобався, запам'ятався та напишіть твір (спочатку на чернетку, а потім на чистовик), скориставшись порадами щодо написання твору-роздуму (пункт 2). Тема твору "Мій улюблений літературний герой".

Урок 18-19 (69-70). Тема "Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю
письменників-земляків. Підсумковий урок" 
Завдання треба виконати до 20:00 29 травня
1. Як мало ми знаємо про письменників рідного краю! Особливо про тих, хто зараз творить неймовірну поезію й прозу. Сьогодні я хочу, аби ви познайомилися із творчістю пологівської письменниці Оксани Бевзюк. Прочитайте невеличку статтю про письменницю.
2. Прочитайте її вірші, подані нижче та подумайте, які емоції викликала у вас її поезія. Уважно поміркуйте, які б запитання ви поставили б письменниці під час зустрічі? Запишіть щонайменше 3 запитання, які можуть стосуватися як її біографії, так і творчого доробку. 
3. Якщо вам сподобалася поезія Оксани Бевзюк, завітайте на її фейсбук-сторінку.
Гарних вам канікул та приємного відпочинку!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання