Дистанційне навчання для 7 класу (література)


Карантин карантином, але вчитися треба, тому, любі мої учні, очікую від вас плодотворної праці ☺P. S. Для кожного класу - своя вкладка.Звіт про виконання приймаю у формі фото вашої роботи на електронку Svetlana438@UKR.NET, або в соцмережах Instagram, Viber, Telegram, Facebook. Хто вчасно звітується, тому роблю у своїх записах відмітки про виконання.


Урок 1 (49-50). Тема "Василь Симоненко. Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші "Ти знаєш, що ти - людина...". Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії "Гей, нові Колумби й Магеллани..." 
Завдання ви маєте виконати до 20:00 19 березня. Оцінки всі обов'язково зарахую. 
1. Нагадую, що ви мали вивчити один із віршів В. Симоненка напам'ять, а також виписати у зошити художні засоби з його поезій.
2. Тож перейдіть за посиланням join.naurok.ua і пройдіть тестування за його віршами, увівши код доступу 168521.

Пропоную здати вірш на карантині - можете записати відео себе, як ви його розповідаєте, скинути мені у соцмережах і отримати оцінку! Пофантазуйте, як і де записати відеовірш)) 

Урок 2-3 (51-54). Тема "Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. "Русалонька із 7-В або прокляття роду Кулаківських". Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків. Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів."
Завдання виконати до 20:00 27 березня

1. Перегляньте буктрейлер до твору
2. Запишіть у зошити коротку біографію Марини Павленко, можете скористатись інтернет-джерелами.
3. Прочитайте ст. 186-214.
4. Випишіть цитати до образу Софійки, коротко охарактеризуйте її.
5. Заповніть таблицю ст. 193 завд. 2.



Урок 4 (55). Тема "Урок позакласного читання. Степан Васильченко. «Приблуда»" 
Завдання виконати до 20:00 27 березня 
1. Прочитайте текст за цим посиланням або прослухайте його за цим.
2. Тест «Найуважніший читач». Письмово дайте відповіді на запитання "так" чи "ні". 
1. Події відбуваються в дитячому будинку. 
2. Завідуюча не прийняла дівчат, яких привіз чоловік в окулярах? 
3. У дитячому будинку було багато вільного місця. 
4. У Мишка були батько й мати. 
5. Хлопчик не вмів читати. 
6. На обід у дітей були борщ з м’ясом, каша молочна і чай з булкою?
7. Мишко не покинув дитячого будинку, бо не хотів повертатися додому. 
8. «Плаксухою з міста» діти називали Параску Калістратівну. 
9. Під ліжком діти сховали собаку. 
10. Діти зраділи, почувши, що завідуюча «так реве, аж захлинається». 
11. Параска Калістратівна нагодувала, одягла Мишка і залишила в дитячому будинку. 
12. Пісню «На городі…» постійно співали хлопці. 

    Дистанційне навчання продовжується! Працюємо далі!
     Завдання виконуємо вчасно, не забуваємо про звіти.
    (Терміни виконання робіт збігаються із шкільним розкладом)
Урок 5 (56). Тема "Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.
Завдання виконати до 20:00 6 квітня 
1. Спершу прочитайте у підручнику ст. 215-218.
2. Перегляньте відеоурок, записуючи паралельно у зошити все, на що вчитель вказуватиме (поняття художня деталь, новела, паспорт твору "Гер переможений", його композиція, образ Фрідріха).

3. Складіть сенкани "війна" і "Фрідріх" (пояснення, що таке "сенкан" у відео, яке ви переглядали вище, час 19:29).

Урок 6 (57). Тема "Особливості художніх засобів новели (роль деталей,
поєднання різних часових площин тощо)
Завдання виконати до 20:00 9 квітня 
1. Пригадайте (вивчіть, хто цього ще не зробив) з попереднього уроку поняття ХУДОЖНЯ ДЕТАЛЬ.

2. Запишіть у зошити художні деталі із новели "Гер переможений" та подумайте, яка з цих деталей найбільше пов'язана з ідеєю твору? (у зошиті зробіть відмітку навпроти деталі)

3. Поміркуйте і дайте відповідь. Чому автор ускладнює композицію, подавши дві розв’язки? Хоча між ними різниця 50 років? 
     Через 50 років до оповідача прийшло розкаяння за своє ставлення до Фрідріха, прощення ворогам, які свою роботу виконували на совість. З роками людина стає мудрішою, набирається життєвого досвіду, приходить усвідомлення, що прощення ― одна з найважливіших людських чеснот.
4. Запишіть інформацію, подану нижче.
Дія твору відбувається двох часових площинах:

  • Минуле: до полону Фрідріха (діти, Німеччина, сім҆я, війна)
  • Теперішнє для Фрідріха: життя в полоні.
  • Минуле для дівчинки: війна, події після війни, розбудова міста
  • Теперішній час: події, що відбулися через 50 років після війни.

5. Виконайте тести.
6. Уявіть, що крім фотокартки, яку знайшли через багато років у стіні, там був написаний лист від батька Фрідріха своїм донечкам з адресою. Відтворіть зміст цього листа в домашньому творчому завданні «Лист від Фрідріха своїм донечкам».

Урок 6 (58). Тема "Контрольна робота. Василь Симоненко, Марина
Павленко, Любов Пономаренко
(тестування). «Ми – українці»
Завдання виконати на окремому подвійному аркуші в лінію  до 20:00 13 квітня 



Урок 6 (59). Тема "Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема
людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу
«Незнаному воякові»). Заклик іти за велінням свого серця,
жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив»" 
Завдання виконати до 20:00 15 квітня 
1. Перегляньте відео, подане нижче, виконуючи всі вказівки вчителя. 

2. Прочитайте у підручнику ст. 224-227.
3. Запишіть паспорти віршів у зошити.
"Захочеш - і будеш"
Рід: лірика.
Жанр: ліричний вірш.
Вид: громадянська.
Тема: роздуми поета над можливостями кожної особистості.
Ідея: заклик раціонально використовувати власні сили.
"Господь багатий нас благословив"
Рід: лірика.
Жанр: ліричний вірш.
Вид: громадянська.
Тема твору: розповідь про життя та боротьбу, відвагу і самопожертву.
Ідея твору: життя чудове, але швидкоплинне. тому не слід гаяти час на те, до чого не лежить душа.
4. Випишіть із віршів художні засоби.


Урок 7 (60). Тема "Лицар духу українського народу Олена Теліга. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість»" 
Завдання виконати до 20:00 22 квітня 
1. Ознайомтеся із біографією письменниці, прочитавши у підручнику ст. 229-231. Запишіть основні відомості у зошит.
2. Прочитайте вірш "Радість" на ст. 232.
3. Перегляньте відеопрезентацію, прочитавши всю інформацію, записавши з неї паспорт твору "Радість" та склавши асоціативний кущ (які асоціації воно викликає) до слова "радість".
4. Дайте письмові відповіді на питання після вірша. 


Урок 8 (61). Тема "Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог" 
Завдання виконати до 20:00 27 квітня
1. Перегляньте відео, подані нижче, про повість "Неймовірні пригоди Івана Сили" з вуст самого письменника, а також про Івана Фірцака - прототипа Івана Сили.
2. Перегляньте презентацію, випишіть з неї паспорт твору та поняття пригодницька повість, прототип.
3. Прочитайте у підручнику ст. 236-248.
4. За бажанням перегляньте фільм "Іван Сила".



Урок 9 (62). Тема "Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості" 
Завдання виконати до 20:00 30 квітня
1. Прочитайте у підручнику ст. 248-259, роблячи закладки на цитатах до образу головного героя. Випишіть найясравіші з них у зошит.
2. Перегляньте відео, подане нижче.
3. Заповніть таблицю.

Іван Сила
Зовнішній вигляд

Риси характеру

Оточення

Діяльність

Еволюція розвитку

Шкідливі звички (якщо має)

4. Виконати одне із завдань на вибір (4-7 речень).
  • «Перевтілення». Підготувати монолог-розповiдь про головного героя від іншої особи, яка тобі сподобалася.
  • Написати листа-привітання з черговою перемогою Івану Силі.
  • Написати продовження пригод одного з героїв, який тобі сподобався.
Урок 10 (63). Тема "Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність" 
Завдання виконати до 20:00 4 травня
1. Перегляньте відео, подане нижче.
2. Заповніть табличку.
⃟ «Світ добра та зла у повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»
Добро (принципи, за якими живуть герої повісті)
Зло (морально-етичні принципи, які порушують герої повісті)

3. Пройдіть тести.


Урок 11 (64). Тема "Урок мовленнєвого розвитку. Створення власної історії з головним  героєм повісті Іваном Силою (письмово)
Завдання виконати до 20:00 7 травня
1. Прочитайте. 
   «Пригоди Івана Сили» ─ звичайна історія про хлопця із незвичайними здібностями, який опиняється в типовій ситуації людини, що приїхала підкорити столицю, а підкорила майже весь світ. Навіть не віриться, що автор переказує реальні події із життя відомого уродженця селища Білки, найсильнішої людини ХХ століття.
   До реальних героїв ─ Івана Фірцака, його дружини ─ повітряної гімнастки, чемпіона-суперважковаговика Джона Джексона, королеви Британії Олександр додав кумедних вигаданих персонажів: слідчого агента Фіксу, обірванця Міху Голого. Автор так майстерно промалював портрети й характери своїх героїв, що, не знаючи справжньої історії українського богатиря, ніколи не здогадаєшся, на кому саме відігралася авторська фантазія.
2. Прочитайте приклад власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою.
   А ось ця історія сталася з ним у Відні. Їхав він своєю машиною, але правил не звик дотримуватися. Нерідко жартував, мовляв, в Англії вони одні, у Америці зовсім інші, і в Австрії, мабуть, теж місцеві нюанси мають. Отож, порушення помітили поліцейські, які, зупинивши машину, стали вимагати, аби Кротон сплатив штраф. Грошей він заробити ще не встиг, тож пожартував, мовляв, завтра виступатиме на сцені, а післязавтра розрахується. Але стражі порядку були невблаганними та принциповими. Не церемонячись, пов'язали Фірцака та й повезли у в'язницю. І хоча гість-закарпатець переконував, що він – артист, що він – Кротон, але такі аргументи на «тамтешніх» поліцейських не вплинули – Івана Силу таки «заперли»...
   Коли зостався сам у чотирьох стінах, за відсутності наглядача виламав грати. Та ще й покрутив їх у баранячий ріг. Пройшовся гордовито коридором, з'явившись, урешті, в кімнаті чергового по в'язниці. Той із подиву ледь зі стільця не впав. Вичитавши підлеглого за ненадійно зачинені дверні засуви, відвів затриманого до начальника поліції. І тільки тоді, за допомогою перекладача, з'ясувалося, хто такий цей клопітний і ядерний чолов'яга. Кротона одразу ж випустили, вибачилися за непорозуміння. А наступного дня сам начальник поліції з дружиною прийшов на виступи Фірцака, і так щиросердно, як той, ніхто йому не аплодував. Навіть букет красивих квітів подарував учорашньому своєму «підопічному».
3. У робочому зошиті напишіть твір за одним із завдань (на вибір):
  • Продовження пригод Івана Сили.
  • Власна історія з головним героєм повісті Іваном Силою.
  • Складіть власну версію закінчення твору (фанфік).
Урок 12 (65). Тема "Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні,
що стали народними. Оспівування любові до матері, її
щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»)
Завдання виконати до 20:00 13 травня
1. Перегляньте відео, подане нижче. Паралельно коротко занотуйте біографію Андрія Малишка та дані про його вірш "Пісня про рушник".
2. Прослухайте пісню у виконанні Наталії Валевської.
3. Запишіть у зошити паспорт твору.
Рід: лірика.
Жанр: пісня (ліричний вірш).
Тема: Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини.
Ідея: уславлення шанобливого ставлення до матері-святині.
Основна думка: материнський рушник для її дитини - щастя, доля, любов.
4. Прочитайте у підручниках ст. 261-264, дайте усно відповіді на питання після твору (ст. 264).
5. Випишіть із поезії художні засоби. 
Вивчити напам’ять одну поезію А. Малишка (на вибір).
Урок 13 (66). Тема "Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...»
Завдання виконати до 20:00 18 травня
1. Перегляньте відео, виконуючи всі вказівки (прочитати інформацію, усно дати відповіді на питання, виконати тести письмово, записати табличку "Образи-символи в поезії" та паспорт вірша у зошити, скласти асоціативне гроно).

2. Прочитайте виразно у підручнику вірш на ст. 264-265.

Урок 14 (67). Тема "Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка
Завдання виконати до 20:00 20 травня
1. Випишіть із вірша "Чому, сказати, й сам не знаю..." А. Малишка художні засоби.
2. Пройдіть тестування.

Урок 15 (68). Тема "Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем" 
Завдання виконати до 13:00 25 травня 
на окремому подвійному аркуші у лінію
1.  Прочитайте.
За допомогою таблиці «Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи» пригадайте, яким повинно бути мовлення.
Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи
   Ми завершуємо вивчення української літератури у 7 класі. За цей рік ви прочитали безліч прекрасних творів. Досліджуючи їх зміст, ви вчилися аналізувати стосунки, поведінку героїв повістей, дорожити почуттям дружби, бути наполегливими у прагненні подолати будь-які труднощі. А головне, що ви зрозуміли, – це те, що життя без пригод не мало би змісту, не було б цікавим. 
2. Уважно перечитайте поради щодо написання твору-роздуму:
  • Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
  • На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
  • Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
  • Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
  • З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
  • Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
  • Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
  • Перевірте написане, виправте помилки.
3. Оберіть одну з поданих нижче тем та напишіть твір (спочатку на чернетку, а потім на чистовик), скориставшись порадами щодо написання твору-роздуму (пункт 2). 
Теми творів:
  • Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги 
  • Богатир Карпат Іван Сила
  • Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка
Урок 16-17 (69-70). Тема "Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю
письменників-земляків. Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення
Завдання виконати до 20:00 29 травня
1. Як мало ми знаємо про письменників рідного краю! Особливо про тих, хто зараз творить неймовірну поезію й прозу. Сьогодні я хочу, аби ви познайомилися із творчістю пологівської письменниці Оксани Бевзюк. Прочитайте невеличку статтю про письменницю.
2. Прочитайте її вірші, подані нижче та подумайте, які емоції викликала у вас її поезія. Уважно поміркуйте, які б запитання ви поставили б письменниці під час зустрічі? Запишіть щонайменше 3 запитання, які можуть стосуватися як її біографії, так і творчого доробку. 
3. Якщо вам сподобалася поезія Оксани Бевзюк, завітайте на її фейсбук-сторінку.
Гарних вам канікул та приємного відпочинку!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання