Дистанційне навчання для 6 класу (література)

Карантин карантином, але вчитися треба, тому, любі мої учні, очікую від вас плодотворної праці ☺P. S. Для кожного класу - своя вкладка.Звіт про виконання приймаю у формі фото вашої роботи на електронку Svetlana438@UKR.NET, або в соцмережах Instagram, Viber, Telegram, Facebook. Хто вчасно звітується, тому роблю у своїх записах відмітки про виконання.



Урок 1 (49-51). Тема "Всеволод Нестайко. Пригодницька повість"Тореадори з Васюківки. Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті. Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього" 
Завдання виконати до 20:00 20 березня 

1.Прочитати повість повністю стор. 142-176.
2. Виконати тести на сайті join.naurok.ua, увівши код 446445
3. Написати у зошиті характеристику одного з головних героїв - Яви або Павлуші.

Урок 2 (52). Тема "Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом" 
Завдання виконати до 20:00 25 березня

1. Запишіть у зошити паспорт твору "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера":
Літературний рід: епос.
Жанр: пригодницька повість.
Тема: зображення пригод Сергія і Митька, які трапилися з ними влітку після п’ятого класу.
Ідея: возвеличення справжньої дружби, духу пригод, гарного ставлення до старших; підтримка креативності, сміливості, наполегливості, працелюбства; засудження хитрості, брехні, пихатості.
Головні герої: Сергій Стеценко, Митько Омельчук, Василь, ботанічка, батьки хлопчиків.
Композиція (будова): повість складається з дев’ятьох розділів, кожний із яких має свою експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію та розв’язку.


2. Прочитайте у підручнику стор. 178-187, перекажіть.


Урок 3 (53). Тема "Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті"
Завдання виконати до 20:00 26 березня

1. Прочитайте у підручнику стор. 188-193, перекажіть.
2. Дайте письмові відповіді на питання (2, 3, 4, 5, 9) зі стор. 193.


Урок 4 (54-55). Тема "Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків"; Урок виразного читанння "Читання прозового уривка з повісті "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"

Завдання виконати до 20:00 27 березня

1. Письмово охарактеризуйте образ Сергія або Митька (на вибір). Скористайтеся пам'яткою на с. 236.
2. Виконайте тести за посиланням

    Дистанційне навчання продовжується! Працюємо далі!
     Завдання виконуємо вчасно, не забуваємо про звіти.
    (Терміни виконання робіт збігаються із шкільним розкладом)

Урок 5 (56). Тема "Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності"
Завдання виконати до 20:00 9 квітня

 1. Перегляньте відео, подане нижче, виконуючи всі вказівки вчителя. Запишіть із відео у зошити коротку біографію Лесі Ворониної та паспорт твору.

2. Прочитайте у підручнику біографію письменниці та теорію про СЮЖЕТ (ст. 194-196). Випишіть у зошити поняття СЮЖЕТ та частини, з яких він складається. Вивчіть цю теорію.
3. Прочитайте текст на ст. 196-210.

Урок 6 (57). Тема "Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині" 
Завдання виконати до 20:00 10 квітня

Леся Вороніна "Таємне Товариство Боягузів,або засіб від переляку ...

1. Прочитайте. Одна з найбільших і найзначніших цінностей у житті кожної дитини, людини взагалі — це її батьки, близькі, її родина. Якщо сім'я дружна, згуртована, працьовита, кожен із повагою ставиться до інших, то їй не страшні ніякі труднощі, під силу будь-які завдання, навіть такі глобальні, як рятування всього людства. Ось це і є однією з головних думок твору „Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9” української письменниці Лесі Ворониної. Тож сьогодні ми попрацюємо над родинними стосунками у творі.

2. Схарактеризуйте 1-2 реченнями письмово стосунки між членами родини, запишіть висновки, подані нижче.
  • Стосунки між Климком і бабусею;
  • Стосунки між Климком і батьками.
Висновки: справжня сім'я — це не тільки кровна спорідненість, а, насамперед, взаєморозуміння, любов, повага, підтримка, уміння піклуватися один про одного, здатність на самопожертву; і саме такою є родина Клима Джури. 

3. Запишіть асоціативне гроно „Родина Клима”

4. Гра «Впізнай героя». Запишіть у зошити відповіді.
1. «… Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів».
2. «лагідна старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала квіточки у вазонах».
3. «винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху».
4. «…про мою бабусю він говорить з величезною повагою й захопленням».
5. «Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів – програвав щодня купу грошей…».
6. Помічником блакитних прибульців серед людей виявився...
7. Вона любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз» «Yellow submarine».
8. „...засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі — берберів”.
9. „...Один із хлопців — кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами”.
10. „...У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння”. 
5. Розгадайте кросворд (перемалюйте його, можна на аркуш в клітинку або роздрукуйте).

  1. Ім’я Кактуса.
  2. Щоб не давати справжньої клятви, Клим … пальці.
  3. Місце, де офіційно працювала бабуся Соломія.
  4. Автомобіль часу.
  5. Як лагідно всі звали бабусю Клима?
  6. Прізвище Сашка-Кактуса.
  7. Таємне Товариство …
  8. Часоліт приземлився на …
  9. Бабуся заховала таємничі пристрої на …
  10. Ключ від машині часу був захований під горщиком з квіткою …
  11. Як звали головного героя.
  12. Без магічних можливостей, прибульці – це звичайнісінькі …
Урок 7 (58). Тема "Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті
Завдання виконати до 20:00 15 квітня
1. Виконайте тести.
2. Дайте письмову відповідь на питання: чи можна вважати Климка боягузом?
3. Подумайте, чого ви боїтеся найбільше у своєму житті. Вирішіть, як можна побороти будь-який страх. Напишіть свій рецепт від страху або рекомендації, як його побороти. Увімкніть фантазію☺ Ваша робота може бути у вигляді схеми з малюнками, чи просто перелік певних порад. Багато писати не треба ☺

Урок 8 (59). Тема "Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги.
Еволюція Клима від боягуза до супергероя
Завдання виконати до 20:00 17 квітня
1. Перегляньте відео, подане нижче (з 6 хв 14 с до 19 хв 05 с).
  • Паралельно складіть і запишіть план-характеристику Клима Джури (пояснення у відео - з 6 хв 47 с).
  • Виконайте письмово літературний диктант (з 10 хв 45 с).
  • Складіть сенкан (синквейн) (з 17 хв 38 с).


Урок 9 (60). Тема "Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем 
(за вивченими творами)" 
Завдання виконати на окремих подвійних аркушах у лінію до 20:00 22 квітня
1. Прочитайте.
За допомогою таблиці «Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи» пригадайте, яким повинно бути мовлення.
Вимоги до мовлення під час написання творчої роботи

Ми завершуємо вивчення розділу «Пригоди і романтика». Ви прочитали кілька прекрасних творів для дітей: 
  • «Тореадори з Васюківки» Всеволода Нестайка; 
  • «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» Ярослава Стельмаха; 
  • «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» Лесі Ворониної.
Досліджуючи їх зміст, ви вчилися аналізувати стосунки, поведінку героїв повістей, дорожити почуттям дружби, бути наполегливими у прагненні подолати будь-які труднощі. А головне, що ми зрозуміли, – це те, що життя без пригод не мало би змісту, не було б цікавим. Адже пригоди ровесників – це не витівки заради шкоди. Їхні пригоди – це витвір багатої уяви, фантазії, романтики в житті сучасної дитини. Це той світ карколомних пригод, який заворожує і нас читачів. Це «щоденне відкриття світу» у дитинстві назавжди залишається світлим образом на все життя.
2. Уважно перечитайте поради щодо написання твору-роздуму:
  • Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
  • На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
  • Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
  • Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
  • З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
  • Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
  • Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
  • Перевірте написане, виправте помилки.
3. Оберіть одну з тем, поданих нижче та напишіть твір (спочатку на чернетку, а потім на чистовик), скориставшись порадами щодо написання твору-роздуму (пункт 2).
  • «Дитинство – чарівний світ пригод і романтики» (за вивченими творами Всеволода Нестайка, Ярослава Стельмаха, Лесі Ворониної).
  • «Світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка» (за повістю «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» Лесі Ворониної).
  • «Цікаві пригоди Яви та Павлуші» (за повістю «Тореадори з Васюківки» Всеволода Нестайка).
  • «Таємничі пригоди друзів» (за повістю «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» Ярослава Стельмаха).
  • "Безсмертя і добро, вічність і краса - основа життя людини на землі". 

Урок 10 (61). Тема "Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова
різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Побудова байки
Завдання виконати до 20:00 24 квітня
1. Перегляньте відео, подане нижче, виписавши з нього до зошита паспорт твору "Щука". 
2. Прочитайте у підручнику біографію письменника, теоретичний матеріал та байку "Щука" (ст. 216-219). 
3. Випишіть у зошит такі поняття: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль, а також будову байки. Вивчіть їх.
4. Дайте короткі письмові відповіді на запитання 4, 5, 6, 9, 10 після твору "Щука" ст. 219-220.
5. За бажанням перегляньте мультфільм "Щука" за Л. Глібовим.

Урок 11 (62). Тема "«Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл»
Завдання виконати до 20:00 29 квітня
1. Прослухайте байку "Муха і Бджола" Л.Глібова у відео, поданому нижче.
2. Запишіть паспорт байки у зошити.
Жанр: байка.
Основна думка: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості. 
Мораль байки: засудження нероб та ледарів.
3. Дайте відповіді на питання (усно).
  • Охарактеризуйте образ Бджоли: як вона живе, як ставиться до себе, до своєї праці? 
  • Чи випадково Глібов обрав саме такого персонажа для порівняння з Мухою? 
  • Яких людей уособлює Бджола?
  • Дайте характеристику Мусі: чим вона займається, якою бачить сама себе, як оцінюють її інші? Яких людей уособлює цей образ?
  • Доведіть, що твір «Муха і Бджола» -- байка. Знайдіть оповідну частину і мораль. Поясніть алегорію.
  • Чим повчальна байка? Які висновки повинна зробити людина, котра прочитає її?
4. Прослухайте байку "Жаба і Віл" Л.Глібова у відео, поданому нижче.
5. Запишіть паспорт байки у зошити.
Жанр: байка.
Основна думка: «…найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Мораль: автор звертає увагу на застосовування тих реальних власних можливостей, які «милосердний бог дає»; засудження жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.
6. Дайте відповіді на питання (усно), відповідаючи, шукайте у тексті цитати й зачитуйте їх (де це можливо).
  • До чого прагнула Жаба? Навіщо це їй було потрібно?
  • Чи схвалює подруга наміри Жаби? А ви? Автор?
  • Чи бачили ви в природному середовищі жабу, вола? 
  • Що характерно для цих істот?
  • Чому в байці слова «Жаба», «Віл» пишуться з великої літери?
  • З якою метою автор протиставляє цих два образи?
  • Чи траплялася вам у житті подібна ситуація до викладеної у байці?
  •  Що мав на увазі Л. Глібов, коли писав: «Такі і в світі жаби є»?
  • Як називається такий прийом? То що таке алегорія?
7. Прочитайте виразно у підручниках ці байки на ст. 220-222.


Урок 12 (63). Тема "Урок мовленнєвого розвитку. Написання листа авторові байок Леонідові Глібову
Завдання виконати до 20:00 7 травня
1. Пригадайте, як правильно писати листи, переглянувши відео.
2. Напишіть листа авторові байок Леонідові Глібову, у якому ви можете подякувати йому за цікаві та повчальні байки, або ж розповісти про те, яка з них сподобалась (або не сподобалась), чим саме; можна написати про враження, які справили вони на вас, або розповісти письменникові, чому ви навчилися із прочитаних байок. Пофантазуйте і попрацюйте над листом (5-7 повних гарних речень). За бажанням можна оформити лист на окремому аркуші.
3. Якщо із листом до автора не складається, можна написати листа одному з героїв його байок, а саме: Лисиці, Жабі, Волу чи Щуці.

Урок 13 (64). Тема "Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось»
Завдання виконати до 20:00 8 травня
1. Перегляньте відео, подане нижче. Запишіть з нього поняття гумореска, співомовка та паспорт твору "Добре торгувалось".
2. Прочитайте у підручниках ст. 223-228 (співомовку "Запорожці у короля" пропускаєте, бо вона на наступний урок); після кожної прочитаної співомовки усно даєте відповіді на запитання.
3. Вивчіть поняття гуморескаспівомовка.
4. Навчіться виразно вголос читати співомовки Степана Руданського.

Урок 13 (65). Тема "«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність
Завдання виконати до 20:00 13 травня
1. Перегляньте відео, подане нижче.
2. Прочитайте співомовку "Запорожці у короля", а також пояснення незрозумілих слів у підручнику на ст. 227. Усно дайте відповіді на питання, що розташовані відразу після співомовки.
3. Запишіть у зошити паспорт твору.
Жанр: співомовка.
Тема: зображення приїзду козаків до польського короля, їх шаноблива зустріч.
Ідея: возвеличення мужності, кмітливості козаків, вміння бути дипломатичними.
Риси характеру козаків: сміливі, чемні, відважні, вимогливі до себе й до інших.
Риси характеру ляхів: підступні, боязливі, хитрі, діють за власними інтересами.
4. Виконайте літературний диктант за творчістю Степана Руданського та Леоніда Глібова.
1)Під час епідемії холери, працюючи карантинним лікарем сам захворів на холеру і помер...
2) Мужик із співомовки С. Руданського у крамницях хотів купити чого?
3) Що продавали у десятій крамниці два купці (із співомовки С. Руданського)?
4) Чим пригостили ляхи запорожців (із співомовки С. Руданського)?
5) Невеликий віршований або прозовий твір з гумористичним сюжетом.
6) Який гумористичний жанр придумав С. Руданський?
7) Кого у байці Л. Глібова «…ганяють скрізь, де не поткнешся, або до страви доторкнешся».
8)Часто вночі Щука (з байки Л. Глібова) відправляла линів, карасиків, щупачка кому?
9)Що сталося з Жабою у кінці байки Л. Глібова?
10) Як покарали Щуку із байки Л. Глібова?
11)Повчальний висновок у кінці байки називається...
12) З яких частин складається байка?


Урок 14-15 (66-67). Тема "Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів
Завдання виконати до 20:00 20 травня
1. Перегляньте відео, випишіть із нього паспорти творів (гуморесок).
2. Прочитайте у підручнику ст. 229-233.
3. Вивчіть напамʼять одну гумореску (на вибір), запишіть себе на відео і скиньте мені відеозвіт (до 22.05).
4. Виконайте завдання на ст. 234-235 (І частина - усно, ІІ, ІІІ - письмово). Таким чином ви підготуєтеся до контрольної роботи.

Урок 16 (68). Тема "Контрольна робота. Леонід Глібов, Степан Руданський,
Павло Глазовий (тестування)
Завдання виконати до 13:00 22 травня
1. Виконайте контрольну роботу на окремому подвійному аркуші в лінію.

Урок 17-18 (69-70). Тема "Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю
письменників-земляків. Підсумковий урок
Завдання виконати до 20:00 29 травня
1. Як мало ми знаємо про письменників рідного краю! Особливо про тих, хто зараз творить неймовірну поезію й прозу. Сьогодні я хочу, аби ви познайомилися із творчістю пологівської письменниці Оксани Бевзюк. Прочитайте невеличку статтю про письменницю.
2. Прочитайте її вірші, подані нижче та подумайте, які емоції викликала у вас її поезія. Уважно поміркуйте, які б запитання ви поставили б письменниці під час зустрічі? Запишіть щонайменше 3 запитання, які можуть стосуватися як її біографії, так і творчого доробку. 
3. Якщо вам сподобалася поезія Оксани Бевзюк, завітайте на її фейсбук-сторінку.
Гарних вам канікул та приємного відпочинку!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання